Založ si blog

O tom ako mi tonic zachránil život

Pred pár týždňami som bol tak chorý, že som nemohol piť, spať, jesť a dýchať.. Keď som už bol na tom tak, že som si myslel, že odpadnem došuchtal som sa do obchodu, že si kúpim niečo na pitie, no nevedel som čo, pretože nič mi nešlo do hrdla. Keď som prechádzal popri regále s coca colou, spritom a tonicom, tak ma napadlo, že do tonicu predsa ešte stále pridávajú aspoň minimálne množstvo chinínu. Chinín je látka získavaná z kôry chinínovníka, ktorou sa lieči malária a iné vážne ochorenia najmä v tropických a subtropických oblastiach. A tak som si po dlhšom váhaní vzal poslednú fľašu tonicu, zaplatil a doma si trocha odpil. Po polhodine som zaspal a keď som sa zobudil cítil som sa o mnoho lepšie, dalo sa mi dýchať a odkašľať. Stačilo stopové množstvo chinínu v tonicu, aby sa mi uľavilo.

cinchona succirubra - chinínovník

cinchona succirubra – chinínovník, ktorý bol pôvodný na Juhoamerickom kontinente, najmä na územiach štátov Bolívie a Peru, ktoré si chinínovníky úzkoztlivo chránili, pretože chinín bol nesmierne cenná komodita,  no nakoniec angličania a ďalšie krajiny určitý počet chinínovníkov vysadili aj na iných kontinentoch, kde sa tiež uchytili a pestujú sa dodnes

 

Chinín sa najčastejšie získava z kôry 6 a viac ročných chinínovníkov ale môže sa získavať aj z iných častí stromu.

Chinín sa najčastejšie získava z kôry 6 a viac ročných chinínovníkov ale môže sa získavať aj z iných častí stromu.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Takto vyzerá ten tonic

 

 

 

 

Referendum je sviatkom demokracie a každý demokraticky nastavený Slovák sa ho zúčastní

21.01.2023

Demokracia je vláda ľudu, ktorú občania uplatňujú priamo, alebo prostredníctvom volených zástupcov, ktorých môžu kedykoľvek odvolať. Na Slovensku sa, ale banda sprostých a arogantných fašistov vo Vláde, Parlamente, na Ústavnom súde a v prezidentskom paláci rozhodla, že ich vôľa a právo Vládnuť, je nad právom 5 miliónov obyvateľov Slovenska rozhodovať o Vývoji [...]

Čaputová : Žena, ktorá okradla stovky tisíc najchudobnejších dôchodcov

17.01.2023

Pred vyše dvomi rokmi na návrh ministra práce Krajniaka schválila Vláda SR a parlament retroaktívny a protiústavný Zákon, ktorým sa zmrazili valorizácie „minimálnych dôchodkov“ na 12 rokov. Pod týmto zákonom je podpísaná aj Zuzana Čaputová, ktorá bola opakovane upozorňovaná na to, že takýto neľudský zákon je v rozpore s niekoľkými článkami Ústavy SR, [...]

Zuzana Čaputová : Žena, ktorá zradila samú seba a pokúsila sa zarezať občiansku spoločnosť

09.01.2022

V roku 2015 vydalo nakladateľstvo Technickej univerzity vo Zvolene zaujímavú publikáciu s názvom „ Súčasná spoločnosť – výzvy a vízie“. V tejto publikácii sa nachádza kapitola s názvom „ Obhajoba práv občanov na zdravé Životné prostredie “, v ktorej jedna z autoriek okrem základného ozrejmenia toho čo je Aarhuský dohovor, zákon o EIA ap., napísala aj jednu [...]

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 47
Celková čítanosť: 183323x
Priemerná čítanosť článkov: 3900x

Autor blogu

Kategórie